Australia in European style - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu Australia in European style - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu

Australia in European style

Door: Tirza

Blijf op de hoogte en volg Tirza

06 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle kaartjes en brieven, er blijft nog steeds elke dag post binnen komen, Ik ben dus inmiddels bekend bij het personeel van de Office en heb daar de geweldige naam Tirtza gekregen :)

Mijn verjaardag was 1 groot feest. We hebben met een groep in het park gezeten en om 00.00 stond iedereen daar met sterretjes happy birthday te zingen. We hebben de champagne open gedraaid en de taart die ze voor me gekocht hebben gegeten en tot in de vroege uurtjes bij elkaar geweest:) Het was die dag super mooi weer, ik heb de warmste verjaardag tot nu mee gemaakt, en ik kan vertellen, het beviel me goed!

Ik logeer nu in een groot hostel, met 14 personen in een kamer. Gelukkig went alles en heb ik enorm leuke roomies die net als ik voor een langere tijd in Melbourne blijven. De overheersende nationaliteit is nog steeds Duits, dus m'n Duits zal na deze trip een stuk beter zijn.
Ik heb de afgelopen weken toch af en toe wel NL kunnen spreken, want ik heb 2 Gouwenaars ontmoet. Wat is de wereld toch klein.

Melbourne staat bekend om zijn lekkernijen. Er zijn hier ontelbaar aantal chocelaterien, bakkerijen en snoepwinkels etc.. Als je wilt kun je hier zeer goed eten. Nu zijn wij 'arme' backpackers, maar ook daarvoor hebben ze hier een oplossing. Het heet lentil as anything en je kunt daar betalen wat je wilt. Je kunt dus heel goed eten voor weinig, de meeste backpackers betalen dus niks. Je moet er wel wat voor over hebben om er te komen, het is een uur lopen en als je er eenmaal bent, is de kans groot dat er een enorme wachtrij is. Maar goed geduld is een schone zaak en die wandeling is zeer goed te gebruiken als work-out.

De sfeer die rondhangt in Melbourne is erg Europees. Er zijn in verhouding met andere steden veel 'oude' gebouwen en er is veel historie en de welbekende dubbeldekkers zijn hier dan ook veel aanwezig.
Voor de crea bea's is er ook een hoop te beleven. Er zijn heel veel gratis musea en de overheid heeft de opdracht gegeven om de straten op te leuken met street art.

De afgelopen weken heb ik heel veel gesoliciteerd en dat heeft me inmiddels ook wat sollicitatie gesprekken opgeleverd. Dus hopelijk kan ik binnenkort aan het werk:)

facts:
melbourne is
- de enige stad met 'normale' fietspaden.
- een paradijs voor possums ( nergens zag ik er zoveel)
- een muziek stad, overal staan bandjes te spelen en cd's te verkopen ( de pierce brothers zijn echt aan te raden)
- echt ingericht op backpackers met gratis tours, gratis bibliotheek ( en er staan nog steeds boeken in, iets wat mij erg verbaasde), gratis internet in de bieb en zo kan ik nog wel even doorgaan.
- te klein voor het aantal backpackers wat er is. Na 3 weken werkzoeken heb ik 2 sollicitatie gesprekken gehad.
- een stad met 4 seizoenen in 1 dag. Het dragen van laagjes is een must!

Dat was het weer voor deze keer. De terug datum staat helaas geplanned. Maar daar ga ik de komende 2 maanden nog even niet aan denken!

Liefs Tirza

  • 06 Maart 2014 - 08:57

    Cor Van Haaften:

    Ha Tirza, fijn om je belevenissen weer te lezen. Leuk dat je een mooie verjaardag hebt gehad met andere backpackers. Had best even om een hoekje willen kijken. Maar gelukkig hebben we je die dag gesproken. Ik hoop dat werk vinden gaat lukken. Succes ermee en tot horens. Groetjes Papa.

  • 06 Maart 2014 - 13:22

    Do:

    LEUKKKKK!! Om alles weer te lezen Tir! Geniet ervan daar, tis nog lang geen mei hoor schatje! XXXXX

  • 06 Maart 2014 - 13:58

    Tante Leny:

    Ha Tirza, leuk om al je belevenissen te lezen. Dus je terug datum is gepland. In mei dacht ik! geniet er nog een poosje van. gr. tante Leny en oom Martin

  • 06 Maart 2014 - 17:57

    Henriette:

    Hoi Tirs leuk verhaal weer om te lezen met net even meer ins en out dan over de Skype.
    Succes met je sollicitaties en veel plezier.
    Tot hoorns groetjes mamaXX

  • 07 Maart 2014 - 01:52

    Tirza:

    Die baan is geregeld hoor. Vanaf maandag ben ik zo'n irritante fundraiser die iedereen aanspreekt en vraagt om een donatie :)

  • 02 Mei 2014 - 20:18

    Talitha:

    Hi meis,

    Toch nog niet naar Nederland gekomen :)
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    Lachen dat je twee Gouwenaars hebt ontmoet daar.
    Ik ben benieuwd wat voor werk je bent gaan doen en wanneer je volgende reisverslag komt!

    Groetjes van Talitha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirza

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7490

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 27 Februari 2014

Australie + Nieuw Zeeland

12 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: