multiculti gezelligheid @ surfcamp - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu multiculti gezelligheid @ surfcamp - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu

multiculti gezelligheid @ surfcamp

Door: Tirza

Blijf op de hoogte en volg Tirza

13 Oktober 2013 | Australië, Cairns

G'day mates!

Afgelopen week was echt enorm leuk! Het was super gezellig, heb leuke mensen leren kennen. Wonder boven wonder is het me gelukt om op een surfboard te blijven staan. De beste surfer is degene die het meeste plezier heeft. Dat heb ik me geen 2x laten zeggen. Zodra de zon donderdag doorbrak ( er waren geen golven) ben ik heerlijk in het zonnetje gaan liggen en heb enorm genoten! ' avonds na het surfen was het super gezellig. Kaart spelen, biertjes en na tienen vertrokken er altijd wel een groepje richting het strand.
De theorie van surfen is eigenlijk heel makkelijk: je loopt het water in, gaat op je surfplank liggen peddelt de zee op en gaat daar achterin liggen wachten op een golf. Dan moet je de golf pakken ( in het begin pakt de golf 9 van de 10 keer jou) en zorgen dat je blijft staan. Zodra je op het strand komt begint het hele verhaal opnieuw. De praktijk is echter heel anders. Ik heb vaak de bodem van de zee mogen bekijken, zout mogen happen en veel blauwe plekken, schrammen etc. opgelopen, maar het was het allemaal waard!
Vrijdag zijn we terug gekomen. Na een borrel heb ik de taxi gepakt en ben vertrokken naar het vliegveld, om daar tot de ontdekking te komen dat een wereldstad als Sydney s' nachts het vliegveld sluit. Gelukkig kon ik in een soort portiek zitten en heb ik lekker kunnen skypen totdat ik om 5 uur kon gaan inchecken.

Van Cairns heb ik nog niet veel gezien. Ik heb het idee dat het niet zo groot is, maar dat zal ik de komende dagen gaan beleven. Wat me opvalt is dat het soort mensen hier heel anders is dan in Sydney. Het accent is anders en de mensen zijn niet overdreven vriendelijk. Nog een saillant detail, het is hier enorm heet. Ik moet nog wennen aan deze hitte, maar ik verwacht dat dit snel zal gaan!

Super leuk om al jullie reacties te lezen!

See ya!




  • 13 Oktober 2013 - 14:44

    Cor Van Haaften:

    Hoi Tirza, fijn om weer wat van je horen. Leuk, dat jullie zoveel plezier met het surfen hadden.Heb je ook nog blauwe plekken op gelopen. Dat zou ik mij wel voor kunnen stellen. Het warme weer zal wel wennen. Hier is de herfst aangebroken. De regen komt met bakken uit de hemel. We waren vanmorgen in de Sint Jan en hadden daar veel lekkages. De kosters kwamen met grote teilen aan om het water op te vangen. Noa is het weekend met de Conti's mee. We gaan haar vanavond weer ophalen nadat we eerst een concert te horen krijgen.
    Waarschijnlijk gaat vanaf dinsdag naar handel en economie. Het ga je goed we horen wel weer.
    Groetjes papa

  • 13 Oktober 2013 - 22:21

    Henriettevanhaaften:

    Hoi Tirs leuk om je verslag te lezen en dat je weer begint aan een nieuw avontuur. Misschien scheelt het voor jou om te vertellen dat het hier op zijn Hollands de hele dag heeft gestort regent, en hard gewaaid,
    Echt herfst dus, ik zou graag wat warmte hebben van jou daar.
    Vanavond bij Noa geweest op haar eerste concert van de conti's, super om te zien hoe hart ze gewekt hebben en wij als ouders waren natuurlijk super trots.
    Tirs succes van de week en we horen wel weer van je
    Groetjes mamma

  • 14 Oktober 2013 - 12:11

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:11

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:12

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:14

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolelen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:17

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolelen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:18

    Els De Leede:

    Ha Tirza, zo te zien op de kaart, ja ik heb het natuurlijk even opgezocht, ben je bijna aan het eind van de bewoonde wereld daar beland. Maar wel lekker zomer al is het heet, maar dan kun je fijn in de zee gaan liggen afkolelen toch? Ga je daar de koraalriffen bekijken.? Nou geniet ervan! Gr Els

  • 14 Oktober 2013 - 12:36

    Els De Leede:

    Nou dat is fijn, zo'n reactie 6 x maar er gebeurde niets als ik plaatsen klikte oeps, nou goed bedoeld :-)

  • 16 Oktober 2013 - 02:42

    Tirza Van Haaften:

    haha ja het ligt een heel eind uit de buurt. je kunt niet echt in de zee zitten, maar ze hebben een openbaar zwembad waar iedereen de hele dag in ligt. Ik ben in het regenwoud geweest en vertrek morgen weer naar de volgende plek. Waarschijnlijk ga ik daar een snorkeltoer doen;)
    Nou geeft niks, bewijst alleen maar hoe graag u wilde dat het geplaatst werd:)

  • 24 Oktober 2013 - 16:15

    Dominique:

    Lieve lieve Tirs,

    Ik was even uit de lucht maar nu weer back on track! Heel leuk om het verhaal ook nog even hier te lezen, heerlijk dat je zo geniet. Waar ben je nu!? Want deze belevenis ligt natuurlijk al weer heel ver achter je ;) en vingers te kort om alles op deze site te typen waarschijnlijk. Snorkel tour nog gedaan? Weer nog steeds zo heet? En: weer bier gedronken met nieuwe vrienden?? Plezierrrrrrr! Dikke kus!!

  • 27 Oktober 2013 - 17:05

    Peter En Mariska Verbeek:

    Hoi Tirza,
    "How are you" hoeven we niet te vragen want je verhalen spreken voor zich. Heel leuk voor je. Je geniet van je vrijheid, het mooie land, andere mensen en de gewoonten daar. Gelukkig ben je net vertrokken uit de brandgebieden want die trokken ook onze aandacht nu jij daar verblijft.
    Heel veel plezier gewenst verder met een hartelijk groet uit een herfstig Gouda.

  • 04 November 2013 - 10:33

    Talitha:

    Haai Tirza,

    Ik moest aan je denken, heb je gegoogeld en vond je site. Heb terug gelezen wat je allemaal al hebt geschreven. Leuk gedaan en moest erg lachen om de weetjes.
    Hopelijk ben je nog steeds zo aan het genieten...

    Groetjes van Talitha

  • 22 November 2013 - 07:09

    Tirza Van Haaften:

    Hee Talitha,

    Ik dacht dat ik de eefgroep in de mailing list gezet had.. Leuk dat je even gegoogled hebt. Ik ben enorm aan het genieten:)

    Groetjes Tirza

  • 22 November 2013 - 07:10

    Tirza Van Haaften:

    Ik heb geen last van branden, als er brand is spring ik gewoon in de zee, water genoeg daar:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirza

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 7507

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 27 Februari 2014

Australie + Nieuw Zeeland

12 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: