Van road trip terug naar het hostel leven - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu Van road trip terug naar het hostel leven - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu

Van road trip terug naar het hostel leven

Door: Tirza

Blijf op de hoogte en volg Tirza

22 December 2013 | Australië, Byron Bay

Good day everybody!

Hier weer een berichtje vanuit het warme Australie! We zijn weer een maand en 631 km verder. De bus hebben we weer ingeruild voor hostels, wat wel weer erg wennen is. Het ultieme reizen doe je toch met de auto!

We hebben de laatste week met z'n drie"en doorgebracht in een huisje in Murwillumbah. In Byron bay leerden we een man kennen, die ons uitnodigde om op zijn terrein te kamperen. Onder het motto van '' ontwijken van de politie''. Daar aangekomen blijkt eht een enorm groot terrein te zijn met een tuin van 47 hectare. Wij mogen zo lang we willen wonen in zijn buitenhuisje. met Jacuzzie, keuken, ene badkamer en een echt bed:) Wij als europeanen weten niet wat we mee maken en kunnen hem niet vaak genoeg bedanken. Als dank helpen we hem in de tuin, die christmas proof gemaakt moet worden.

Daarna worden Chiara en ik afgezet in Brisbane en zetten we de reis samen voort. We gaan via Coffs harbour, naar port maqcuarie. Coffs harbour zijn we snel ontlvucht ivm met de haaien die daar gesignaleert werden. Port maqcuarie is een heerlijk stadje aan de zee. wij verblijven daar 10 dagen. We gaan een aantal keer surfen en zetten de wekker op 5.00 am. We worden de eerste keer beloont met het zien van dolfijnen en de tweede keer is er een geweldige zonsopgang. Het surfen is er geweldig en het gaat steeds beter!=)

Port macquarie verlaten we in alle vroegte om het te verruilen voor Newcastle. We hoorden er allemaal slechte verhalen over in de backpackers wandelgangen. Maar opnieuw vinden wij het er geweldig. de beach is geweldig, het zeewater is zo zacht en de golven zijn perfect voor bodysurfen! We ontmoeten een groep, waarmee we de beste barbeque tot nu toe hebben en zitten elke avond tot laat met z'n alle in het park dichtbij het hostel.

net zoals in de Australiers proberen wij onze kerstsfeer te maken. de kadootjes zijn in de pocket, nieuwe outfits liggen klaar en de plannen worden gesmeet. Met de kerst zullen wij in Port stephens zijn. Een dorpje midden in het bos, dicht bij de zee,waar we hopelijk onze eerste wilde koala's gaan spotten!

Met oud en nieuw zijn we in Sydney en jullie raden het nooit. Weer hebben we iemand ontmoet die ons uitnodigd in zijn huis zonder daar aanwezig te zijn. Het is voor ons onwerkelijk dat de mensen hier zo gastvrij zijn en mensen bijna blind vertrouwen.

Facts:

- Als fietser ben je verplicht een helm te dragen ( dat wil je ook wel want er zijn geen fietspaden = levens gevaarlijk)
- Zonnenbrillen kun je als backpacker nooit genoeg hebben, ze raken altijd kijt of gaan stuk, Ik zit al op nummer 4.
- koop nooit de havaiana's van 30 euro, de flipflops van de Big W gaan langer mee.
- openbaar vervoer ( met name de bussen) zijn hier ook niet te vertrouwen, ze zijn of een uur te laat of rijden gewoon door.
- De bussen zijn daarintegen in Newcastle wel gratis:)
- Aldi heeft in Oz ook haar weg gevonden

Ik wens jullie vanuit Down under fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Tot in 2014!

Liefs Tirza

  • 22 December 2013 - 04:59

    Cor:

    Ha Tirza, fijn om weer wat te horen. Ik ben blij dat het goed gaat met je en dat je de zon en het zand nog niet zat wordt. Ik ben aan het werk op dit moment (4.30 uur). Had mijn laptop mee naar het ziekenhuis genomen en zag je bericht binnenkomen. Dus even snel reageren. ik wens je een goede tijd en tot horens.
    Groeten papa

  • 22 December 2013 - 08:30

    Tessa:

    Hee Tirs!!
    Wat super leuk om te lezen, echt gaaf!
    Geniet ervan en ik blijf je volgen.
    Fijne dagen en een onvergetelijk nieuw jaar!
    Groetjes, Tessa.

  • 22 December 2013 - 11:11

    Raymon Boer:

    Hoi Tirza,

    Wat klinkt dat allemaal gaaf! Echt een mooi avontuur.
    Tof om te lezen dat de mensen er zo gastvrij zijn en jullie daar dankbaar gebruik van maken! :)

    Maak nog veel plezier en ook jij mooie feestdagen gewenst.

    Lieve groet,

    Raymon

  • 22 December 2013 - 13:19

    Jorim:

    Hey Tirza!
    Goeie verhalen joh! Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Veel plezier nog in down under, kerst in de warmte is beter dan regen en wind;) !
    Groetjes van Vins, Dicole en Jorim

  • 22 December 2013 - 13:27

    Henriette:

    Hoi Tirs,
    leuk om weer je verslag te lezen. wat geweldig dat je weer zo'n onderkomen hebt gevonden bij gastvrije mensen. Geniet ervan, hele bijzonder dagen toegewenst daar in dat bos met de temperatuur van de zomer Lijkt me toch wel bijzonder. tot hoors.
    liefs mama

  • 22 December 2013 - 23:41

    Els De Leede:

    Leuk dat we weer lezen van je belevenissen.

    We wensen je Fijne kerstdagen en een zonnig nieuwjaar ;-)

    Frans en Els

  • 07 Januari 2014 - 18:19

    Leny De Vos:

    Ha Tirza, leuk om je verslagen te lezen. Ik wens jou een goed nieuwjaar. en tot ziens in Nederland. Groeten tante Leny en oom Martin

  • 16 Januari 2014 - 09:37

    Joke Van Haaften:

    Hoi Tirza! Leuk om te lezen over je reis en belevenissen, terwijl je vroeger nog niet wist hoe je met je fiets ergens naar toe moest in Gouda...
    Fijne tijd nog in het Australian!
    Groetjes, oom Bram, tante Joke, Steven en Fenna

  • 19 Januari 2014 - 09:48

    Tirza:

    Haai Tirza,

    Ik vond het weer eens tijd om je berichtjes te checken :)
    Ik zag dat je op mijn laatste bericht had gereageerd. Ik kijk niet zo vaak op de groepsmail, vandaar dat ik het niet wist hehe.
    Erg leuk om je laatste verhalen te lezen. Wat bizar dat de mensen daar zo gastvrij en vol vertrouwen zijn. Wat eng om op zo'n weg te rijden en je te beseffen dat de benzine bijna op is of dat er haaien zijn gesignaleerd...bah bah...
    Wat leuk om de feitjes/weetjes te lezen, zo heb ik een beetje het idee dat ik er ook ben geweest hehe.
    Ik hoop dat je heerlijke feestdagen hebt gehad en dat het jaar 2014 je ook zulke mooie avonturen mag brengen!

    Groetjes van Talitha

  • 07 Februari 2014 - 02:59

    Tirza Van Haaften:

    Leuk dat jullie reacties sturen op mijn blog!:) Ik weet nog steeds niet hoe ik ergens moet komen. zodra ik in Melbourne de straat op ga ben ik al verdwaald, Maar ik kom altijd wel weer terug bij het hostel:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirza

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 7498

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 27 Februari 2014

Australie + Nieuw Zeeland

12 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: