Van Cairns naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tirza Haaften - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Byron Bay

Door: Tirza

Blijf op de hoogte en volg Tirza

22 November 2013 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Wat een lange tijd dat ik wat geschreven heb! In de tussen tijd heb ik een heleboel meegemaakt. Na een week heb ik Cairns verlaten en heb de bus naar mission beach gepakt en ben daar 1 nacht gebeleven. Daarna ben ik naar airlie beach. Daar ben ik 2 dagen geweest en daarna ben ik met een zeilboot naar de whitsundays eilanden gegaan. Elke dag snorkelen en koraal en vissen bekijken, het was prachtig!;)
Op die boot heb ik 2 meiden ontmoet en we zijn samen verder gegaan. Zij hadden een auto, dus dat was relaxed, je hebt zoveel meer vrijheid. We hebben uren door de outback gereden.. super saai.. Totdat je ziet dat de brandstof bijna op is en je je realiseerd dat hier niet elke 10 kilometer een tankstation staat.
We zijn van Airlie beach via Rockhampton, Hervey bay,Noosa, Surfers paradise naar Brisbane gereden. De zoektocht naar hostels was niet altijd even makkelijk, daarom belandde we 2 maal in een huisje, super relaxed, en eenmaal op een rest place.. Dat nooit meer, dacht ik!

Ik ben ene week in brisbane geweest met de 2 oostenrijkse meiden. Ik heb koala's geknuffeld, kangaroo's gevoerd, elke dag naar de lagoon. Top. Brisbane is een gezellige stad. Er is overal muziek en het er is 1 centrum. Grappig is dat ze hier overal de boel aan het versieren zijn voor de kerst. Overal denne takken, kerstballen en grote standbeelden. En dat in een omgeving waar het 30 graden is.

In Brisbane heb ik Chiara en Thomas leren kennen. Thomas heeft een busje, hier rijden en slapen we nu in. We zijn van Brisbane naar byron bay gegaan. Vanuit hier maken we uitstapjes naar andere plekken als Nimbin, surfers paradise en andere plekken in de goldcoast. We slapen in de bus in rest area's of op een beschutte plek. De schade is $110,- boete, 'kamperen' is uiteraard verboden.

Weetjes:
- Er is hier veel politie
- als je alcohol test doet, hoef je alleen maar tot 10 te tellen
- de bureaucratie is hier erger dan in NL
- Je kunt beter zorgen dat je gezond blijft, want met de ambulance maken ze niet echt veel haast, hetzelfde geld voor het ziekenhuis.
- De rest places zijn soms kleine campings. Er staan soms wel 30 busjes op de parkeer plaats. Erg gezellig:)

Ik heb nog geen idee hoe de reis verder verloopt. We bekijken het per dag. De komende dagen blijven we nog in byron bay. Ik geniet enorm van het leven hier. Zeker als ik hoor dat het in NL zo koud is en ik sneeuw foto's voorbij zie komen!

Tot snel!

xx

  • 22 November 2013 - 08:25

    Do:

    Wat heerlijk voor je Tir!! Klinkt allemaal heel goed! En ja, kerst in 30 graden zal wel even wennen zijn ;) haha! Have fun schat xxxxxxxxx

  • 22 November 2013 - 14:53

    Els:

    Zo dat was idd lang geleden maar je bent weer boven water ;-) (letterlijk haha) leuk weer wat van je belevenissen te lezen, het ga je weer goed verder de komende weken

  • 22 November 2013 - 17:16

    Laura:

    Tirsje!
    Wat heerlijk om te lezen dat je je zo goed vermaakt!
    Ik ben nog steeds super trots op je dat je dit in je eentje doet.
    Maar het gaat je goed af:) super mooi dat je dit allemaal mag meemaken!
    Geniet ervan! En vooral van alles wat nog gaat komen!
    Kuss Lau.
    Psssst. Ik mis je wel;)

  • 22 November 2013 - 19:46

    Nicole (volleybal):

    Super jaloers word ik als ik je verhaal lees, geniet ervan!! Xx Nicole

  • 23 November 2013 - 09:25

    Hélène:

    Hey Tirs, super leuk dat je het zo naar je zin hebt! Je bent volgens mij helemaal gewend. In NL is het echt herfst, gelukkig nog geen sneeuw in Gouda maar soms wel vriezen. Daarbij is de uitverkoop weer begonnen dus dat wordt boots inslaan. Geniet van je reis en we horen snel van je! :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirza

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7496

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 27 Februari 2014

Australie + Nieuw Zeeland

12 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: